HRADY A ZÁMKY HISTORICKÁ MISTA CÍRKEVNÍ PAMÁTKY PAMÁTKY UNESCO HOME PAGE HOME PAGE 15 KRKONOŠE 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 10 VÝCHODNÍ ČECHY 09 ČESKÝ RÁJ 08 ČESKÝ SEVER 07 SEVEROZÁPADNÍ ČECHY 06 ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ 05 PLZEŇSKO 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY 01 PRAHA 02 OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY KONGRESOVÁ TURISTIKA AKTIVNÍ DOVOLENÁ PŘÍRODA LÁZNĚ 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY
Pondělí 09.06.2025
 

SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO
Vyhledávací centrum
Rejstřík regionu
Databanka akcí
Dopravní přístupnost
Destinační management
Příroda a její ochrana
Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Památky a zajímavosti
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Kultura, zábava, sport
Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
Folklor a tradice
Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Turistika a volný čas
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Pohádkové regiony
Lázeňství
Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Kongresová turistika
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Ubytování a stravování
Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Království perníku

Práce na parní lokomotivě je radostí i galejemi

V počátcích historických jízd na Osoblažce parní lokomotivy obsluhovali pamětníci, kteří pracovali na železnici už v parní éře. Protože je tato práce fyzicky velmi náročná, je nejvyšší čas zaškolit mladé pomocníky.
Strojvůdcům veteránům se snaží pomáhat asi pětice mladých nadšenců, čerstvých maturantů, kteří by rádi pochytili co nejvíc z jejich řemesla.
"Jet s parní lokomotivou je poměrně jednoduché. Pro začínajícího mašinfiru je nejdůležitější pochopit, jak parní stroj funguje a co všechno se může na lokomotivě pokazit, aby si dokázal poradit s drobnějšími opravami. O práci na parní lokomotivě je velký zájem, přestože při přikládání do kotle topič pracuje za teplot kolem osmdesáti stupňů. Je to fyzicky velmi náročná, ale krásná práce. Do pěti let bude nutné nahradit železniční pamětníky novou generací. Jen hrstka lidi dostane v životě příležitost řídit parní lokomotivu, takže je to určitě privilegium, a na druhou stranu to jsou galeje." popsal Jaromír Foltýn práci mašinfíry na parostroji
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:28 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
ATUR ČR
Podmínky členství ATUR ČR
Aktuality
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR