HRADY A ZÁMKY HISTORICKÁ MISTA CÍRKEVNÍ PAMÁTKY PAMÁTKY UNESCO HOME PAGE HOME PAGE 15 KRKONOŠE 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 10 VÝCHODNÍ ČECHY 09 ČESKÝ RÁJ 08 ČESKÝ SEVER 07 SEVEROZÁPADNÍ ČECHY 06 ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ 05 PLZEŇSKO 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY 01 PRAHA 02 OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY KONGRESOVÁ TURISTIKA AKTIVNÍ DOVOLENÁ PŘÍRODA LÁZNĚ 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY
Pondělí 09.06.2025
 

SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO
Vyhledávací centrum
Rejstřík regionu
Databanka akcí
Dopravní přístupnost
Destinační management
Příroda a její ochrana
Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Památky a zajímavosti
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Kultura, zábava, sport
Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
Folklor a tradice
Etnografický region
Etnografický subregion
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Turistika a volný čas
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Pohádkové regiony
Lázeňství
Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
Kongresová turistika
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Ubytování a stravování
Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Království perníku

Dráhy jednají o dalším provozu

České dráhy se už pět sezón dělí se Slezskými zemskými dráhami o úzkorozchodnou trať Třemešná - Osoblaha, takzvanou Osoblažsku. České dráhy zde zajišťuji přepravu pasažérů celoročně, Slezské zemské dráhy sem o prázdninách lákají turisty na nostalgické jízdy parních lokomotiv.
Mezi Českými drahami a místními fanoušky železniční historie se vytvořila velmi dobrá spolupráce. Nyní přichází čas se společně zamyslet, jak optimálně zajistit fungování Osoblažky v budoucnu. České dráhy sice Osoblažku provozují s vědomím, ze jde o technicky unikát, ale z pohledu makroekonomiky je to okrajová záležitost, Jednou ze zvažovaných variant je možnost, že České dráhy umožni Slezským zemským drahám celoroční provoz Osoblažky. "Podle dosavadních zkušeností lze předpokládat, že Slezské zemské dráhy by dokázaly vytěžit daleko víc z turistického potenciálu Osoblažky. Vzhledem k výši dotací, kterými na běžný provoz Osoblažky přispívá kraj, není pro místní železniční nadšence žádný problém zajistit zde celoročně služby a spoje ve stejném rozsahu jako České dráhy. Proto na Osoblažce očekáváme v pulce návštěvu generálního ředitele Českých drah a jeho náměstků, kteří se chtějí seznámit se situací přímo na místě, aby k dalšímu provozu úzkokolejky mohli zaujmout stanovisko," popsal situaci Jaromír Foltýn, jednatel Slezských zemských drah.
Dalším hráčem, který spolurozhoduje o budoucnosti Osoblažky. je Moravskoslezský kraj, pro který rozhodně není obvyklé objednávat právní obslužnost území u nikoho jiného než u Českých drah. "Vzhledem k tomu, že historické jízdy na Osoblažce prezentuje kraj mezi hlavními atrakcemi v oblasti cestovního ruchu, a protože už se s naši parní lokomotivou svezl hejtman Evžen Tošenovský i současný hejtman Jaroslav Palas neočekávám, že by se kraj branil změně provozovatele. Pokud skutečně dojde na Osoblažce ke změně provozovatele, určitě to nebude dřív než v roce 2011, protože České dráhy chystají nový grafikon dlouho předem," dodal Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:45 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
ATUR ČR
Podmínky členství ATUR ČR
Aktuality
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR